Het nieuwe decreet socio-cultureel volwassenenwerk  heeft een grote impact op vele organisaties in het werkveld.  Ook het Rodenbachfonds moet zich voorbereiden op grote veranderingen en verwachtingen binnen het verenigingsleven.   

Samen met onze lokale kernen en leden willen we toewerken naar een nieuwe toekomst voor onze werking.  

Rodenbachfonds ontwikkelt en versterkt haar missie en visie in de lijn van een cultuurlabo voor lokale solidariteit.   Het werkt voor en met mensen die samen een inclusieve samenleving willen realiseren. Daarin is de Nederlandse taal verbindend. Het Rodenbachfonds brengt mensen samen en in beweging rond cultuur in Vlaanderen, die ieder vanuit zijn eigenheid vorm geeft. Door van elkaar te  leren en samen te creëren werkt het vanuit het lokale niveau aan een samenleving, waarin plaats is voor iedereen.  

Een deel van de vernieuwing of verfrissing is een nieuwe duidelijke visuele identiteit.  We geloven sterk in een naamsverandering en een nieuwe huisstijl met een betekenisvol logo. 

 

Nieuw Logo & huisstijl 

Vlaanderen, sociaal en cultuur blijven de kernboodschappen  

Fonds is oubollig en vraagt om een frissere aanpak – lab of labo staat voor ruimte voor experiment.   

Sociaal wordt vervangen door lokale solidariteit.  Rodenbachfonds heeft haar wortels in de lokale kernen en wil sterk lokaal blijven werken.  We vatten dit samen in de duidelijke slogan 1+1=3  

We kiezen voor resoluut breken met oude naam door een nieuw sterk logo waar de kernbegrippen van de organisatie duidelijk zichtbaar zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.